۱. ابزار را درست انتخاب کنید
اولین نکته از ۵ نکته ظریف در مورد تابلو led از نظر بازاریابی و فروش این است که اگر می خواهید متن کوتاهی (مثل نام فروشگاه، مهمترین کالاها، درب ورودی، تلفن و متن هایی که همیشه ثابت هستند) را در بیرون از فروشگاه به نمایش بگذارید از تابلو های ال ای دی ثابت و چنلیوم به جای تابلو led روان استفاده کنید. دقت کنید که تابلو های ال ای دی ثابت و چنلیوم را در حالت فلشر قرار دهید تا مخاطب را بیشتر جذب کند. تابلو led روان برای متن هایی است که ممکن است تغییر کنند.
۲. انشانویسی ممنوع!
وظیفه تابلو led روان جلب توجه مخاطبین است و قرار نیست همه اطلاعات را از این طریق به مخاطب بدهیم. متن هایی که برای همیشه ثابت نیستند(مثل شرایط فروش ویژه، تخفیف، اقساط، قیمت مهمترین محصول) را در خلاصه ترین حالت ممکن نمایان کنید. مثلا به جای جمله ی "در این فروشگاه مواد غذایی زیر قیمت مصرف کننده عرضه می شوند" تنها از این دو عبارت استفاده کنید " مواد غذایی / زیر قیمت"
۳. مخاطب کیست؟
تعداد صفحات و سرعت تغییر آنها به سرعت تردد مخاطبین و مدت زمان دید آنها بستگی دارد. به عنوان مثال اگر مخاطبین شما عابرین پیاده هستند، زمان و دقت بیشتری نسبت به رانندگان دارند. پس می توانید ۴ یا ۵ صفحه داشته باشید که هر یک ۳ یا ۴ ثانیه پس از دیگری نمایان می شوند. ولی برای رانندگان که دید، دقت و زمان محدودی برای دیدن تابلو شما دارند، باید حداکثر دو یا ۳ صفحه داشته باشید که به سرعت عبور کنند. تا جای ممکن تابلو را براساس مسیر تردد مشتریان نصب کنید.
۴. تابلو تبیغاتی یا تابلو نقاشی؟
استفاده از افکت ها برای جلب توجه مخاطب بسیار موثر است ولی عده ای آن را با تابلو نقاشی اشتباه میگیرند و تا جای ممکن از افکتهای شلوغ و زمان بر استفاده میکنند. این کار زمان زیادی را از مخاطب میگیرد صبر او تمام میشود و چشمش را از تابلو بر میدارد. برای نمایش متن از افکتهای طولانی استفاده نکنید .
۵. از تصاویر کمک بگیرید
سعی کنید تا جای ممکن از علائم و نشانهها به جای متن استفاده کنید. تصاویر با سرعت بیشتری به مخاطب منتقل میشوند.